Τα SOS της καραντίνας

Επιστήμονες ανακάλυψαν τυχαία ένα νέο όργανο στον ανθρώπινο λαιμό

Ενώ έκαναν έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη

Δημοσίευση 21/10/2020 | 21:33

Επιστήμονες στην Ολλανδία είπαν πως αναγνώρισαν ένα δυνητικά καινούργιο όργανο στο λαιμό του ανθρώπου.

Ερευνητές δήλωσαν πως το νεοανακαλυφθέν ζεύγος σιελογόνων αδένων είναι πιθανό να χρησιμοποιείται για την ύγρανση και λίπανση των άνω τμημάτων του λαιμού, και πως το συνάντησαν ενώ έκαναν έρευνα για τον καρκίνο του προστάτη.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Radiotherapy and Oncology από μια ομάδα ερευνητών, ανάμεσά τους και κάποιοι από το Netherlands Cancer Institute (NCI).

Σύμφωνα με την έρευνα, ο ανθρώπινος λαιμός περιέχει «απαρατήρητους μέχρι πρότινος σιελογόνους αδένες», τους οποίους οι επιστήμονες ονόμασαν «σωληνώδεις αδένες».

Οι ερευνητές εξέτασαν τουλάχιστον 100 ασθενείς για να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα και διαπίστωσαν πως όλοι τους διέθεταν αυτούς τους αδένες.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, οι συγκεκριμένοι αδένες ανακαλύφθηκαν στο πλαίσιο μελέτης νέου τύπου ακτινογραφιών για την έρευνα που αφορά στις παρενέργειες της ακτινοβολίας σε λαιμό και κεφάλι.

Στην χρήση ραδιοθεραπείας για την αντιμετώπιση του καρκίνου σε κεφάλι και λαιμό, οι γιατροί προσπαθούν να αποφεύγουν τους βασικούς σιελογόνους αδένες, καθώς η καταστροφή τους θα μπορούσε να καταστήσει στους ασθενείς δύσκολη την κατανάλωση τροφής, την ομιλία ή την κατάποση.

Οι καινούργιοι, ωστόσο, αδένες που ανακαλύφθηκαν συνέχιζαν να δέχονται ακτινοβολία, καθώς οι γιατροί δεν γνώριζαν την ύπαρξή τους, έχοντας ως αποτέλεσμα οι ασθενείς να βιώνουν ανεξήγητες παρενέργειες.

Πρακτικά διαπιστώθηκε πως όσο περισσότερη ακτινοβολία είχαν δεχθεί οι ασθενείς στην περιοχή των άγνωστων αδένων, τόσο περισσότερες οι παρενέργειες από τη θεραπεία τους. Επομένως η νέα ανακάλυψη θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερες παρενέργειες άρα καλύτερη ποιότητα ζωής για τους καρκινοπαθείς.

Ο Wouter Vogel, ογκολόγος του Ολλανδικού Ινστιτούτου Καρκίνου και ένας εκ των συγγραφέων της έρευνας, υπογράμμισε πως το επόμενη βήμα είναι να βρεθεί πώς μπορεί να ελευθερωθούν οι συγκεκριμένοι αδένες.

«Εάν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, οι ασθενείς μπορεί να εμφανίσουν λιγότερες παρενέργειες, οι οποίες θα ωφελήσουν τη συνολική ποιότητα ζωής τους μετά τη θεραπεία», σημείωσε στους New York Times, εξηγώντας πως οι αδένες είχαν παραμείνει απαρατήρητοι λόγω της θέσης τους.

«Οι άνθρωποι έχουν τρία ζευγάρια μεγάλων σιελογόνων αδένων, αλλά όχι σε αυτό το σημείο. Από όσο γνωρίζουμε, οι μόνοι σιελογόνοι ή βλεννογόνοι αδένες στον ρινοφάρυγγα είναι εξαιρετικά μικροί και απλώνονται ομοιόμορφα σε ολόκληρο τον βλεννογόνο. Έτσι, φανταστείτε την έκπληξή μας όταν βρήκαμε αυτούς» δήλωσε ο Ούτερ Βόγκελ.

Σταϊκούρας: Ανοίγει και 6ος κύκλος επιστρεπτέας προκαταβολής

Εξετάζεται πρόσθετο πακέτο μέτρων στήριξης των επιχειρήσεων της εστίασης

«Με χάιδεψε τέσσερις φορές»: Ανατριχιάζουν οι λεπτομέρειες της ασέλγειας 11χρονης

Το κορίτσι ζει στην δομή φιλοξενίας του Σκαραμαγκά

Ευρωπαϊκή Ένωση: Έτοιμη να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία

«Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε τα μέσα που διαθέτουμε», είπε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

ΗΠΑ: Αμεσες κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας για τα S‑400

Το αμερικανικό νομοσχέδιο για τον αμυντικό προϋπολογισμό ζητά να επιβληθούν τουλάχιστον πέντε κυρώσεις

Η φωτογραφία που σοκάρει: Τάμπλετ έξω από ΜΕΘ για τα τελευταία αντίο των συγγενών

Ετσι αποχαιρετάμε μητέρες, συζύγους, τους ανθρώπους μας στον καιρό του κορωνοϊού!

Φάουτσι: Ζητά συγγνώμη από τη Βρετανία για τα περί «βιαστικής έγκρισης» του εμβολίου